Monday, December 9

NAK KURUS & SIHAT????

<<<<  KURUS & SIHAT  >>>>>>




...... KURUS & SIHAT......

itu yang diimpikan oleh semua orang...termasuklah saya...
Jika kurus...tapi menanggung sakit pun tak boleh juga...
Bak kata orang biar elok luar dan dalam...
Memang semua orang x sempurna...
tapi kita boleh usaha dan cuba untuk menyempurnakannya...
Kalau bukan diri kita, SIAPA lagi????

Dulu masa badan berisi (GEMUK) mesti pergerakan seharian agak terbatas...
Badan pun rasa berat je... Cepat letih, lesu, tidak bermaya, dan nak buat kerja pun agak lambat/malas...
Malah pasti ramai yg mengalami pelbagai sakit-sakit sendi 
serta pelbagai penyakit lain.  
Padahal usia muda lagi...

Saiz fizikal yang agak berisi pun, menyebabkan kita kurang keyakinan pada diri sendiri. Mengalami masalah gangguan hormon, serta beberapa masalah dalaman yang lain.


Saya bercakap melalui pengalaman yang saya lalui dulu...
Keadaan fizikal yang besar dan ketinggian yang tidak berapa sesuai, menyebabkan saya sering diperli/bahan cerita/bahan ketawa oleh orang/kawan yang berada di sekeliling.  
Sakit hati/geram/sedih, semua perasaan ada pada masa itu. 


ALHAMDULILLAH...
dia pengubah saya....
dengan IZINNYA...
Syukur YA ALLAH...


JK JAMU KAMPONG


bukan saja dapat mengurangkan berat badan...
malah masalah dalaman pun selesai....
yang penting yakin pada diri...serta semangat yang kuat untuk berubah, menjadi yang lebih baik....

KURUS dapat... 
KESIHATAN DALAMAN & LUARAN pun saya dapat...

Anda yang senasib dengan saya, tak kan nak biarkan diri kita kekal macam sekarang.... Tetapkan niat dan kuatkan semangat untuk berubah...
Pasti akan dipermudahkan...










No comments: